Saturday, May 12, 2012

::RAJIN::

Assalamualaikum...

Rajin!Itula word pertama untuk entri ni.Moga ianya menjadi satu doa supaya saya kekal rajin bila-bila saja ( untuk kebaikan la).Takde nye nak rajin kalau suruh pergi curi balak orang ke, curi itik orang ke, curi orang utan ke...tapi kalau dah tercuri hati orang camne??? kalau hati kita kena curi pulak??? Alamak teteiba masuk topik curi.Asalnya topik rajin.Rajin : curi rajin : curi..aaaaa...tidakkkkkkkk...rajin rajin rajin rajin RAJIN.Ok dah.kang lama2 duk type rajin jadi Rajnikand pulak.Kang kena tukar tajuk sebab lari topik.
*
Al kisah once upon a time waktu dan ketika itu la ( melalut ) , saya seperti biasalah ke court volleyball untuk ape lagi kalau bukan untuk main volleyball la.Oh ya lupe,semalam update gtau ade friendly ngn team PLUS kan?? So ni la kesudahannya, nak la cerita sikit.
*
Bab 1-->

Saya balik bilik petang semalam sempat lagi borak2 ngan rumate macam tak jumpe setahun,,,pastu hp die nyanyi2 lagu sountrackcite Vanila Cokelat tu..tajuknye saya lupe...alaaaa..yang starting cam neh lebih kurang ''''dapatkah ..." ok tu je yg saya ingat...( melodi tambah sendiri ) haha,,failed kan.memang tak boleh masuk rancangan Jangan Lupa Lirik.Usahkan nak masuk, tengok pon kompem takde feel sebab memang lirik2 ni saya failed lah.Sebab tu kalau nyanyi main taram je.Sesedap hati kekadang saja tukar lirik pastu kena sembur ngn member buat ayat cover.Padahal memang tak pernah nak amek berat pon pasal lirik lagu sape2 pon.Penting ke nakkena hafal lirik kalau stakat nak nyanyi lam bilik air je???hahahaa...Bukan ada orang jemput nyanyi pon.Dan juga bukan ade kena bayar pon kalau lupe lirik.Alih2 paling tidak pon berguna time g karaoke ngan member,Itu pon banyak bantuan dari member dan bukan ke kat screen tu memang da tulis lirik???hahahahaa...(lagi lari topik)..
*
Bab 2-->

Ok back to the friendly match.Overall kami main 4 set dan alhamdulillah menang semuanya.Motifnya bukanla nak menang pon tapi sekadar suka-suka sambil kenal2 ngan akak2 keje kat PLUS tu dan juga keluarkan peluh la ( kurus kurus kurus semula dalam angan-angan) dan tak lupa juga untuk gilapkan lagi bakat dan skill yang ada.Ada ke???kalau ada banyak ke??? boleh pergi jauh ke?? aaaaahhh!!Peduli kan mulut2 berhati busuk tu,,,memang mereka takkan pernah puas hati ngan kita kan.Ala senang cite kalau da tak suka tu boleh create macam2 alasan,dan kalau suka pulak,,member buat S**T pon buat tak nampak je.Silap2 siap tolong cover baek punye dan paling teruk pon blame orang lain atas keS**Tan yang member die buat.Tak paham la kan.Ada jugak spesis camtu.Dekat pulak tu ngan saya.Ok lain kali saya kena hati-hati.Slagi boleh elak kita elak, sebab orang macam spesis busuk hati ni sepatah kite reply or satu sentence kita borak ngan die, die siap boleh create satu timeline story.Lebih teruk siap boleh buat drama 100 episod ala-ala drama indonesia tak pon drama mexico ke latin ke philipine ke yang tgu bertahun2 tak tamat2 jugak tu.Lari kisah lagi.Haaa...pada yang berhati busuk jangan nak busuk hati sangat sebab saya mungkin lebih berjahat mulut dari anda.Tapi nauzubillah!!Laser2 mulut saya pon pk hati orang juga.(oh kata hipokrit pulak kan???) susah la kalau ngn berhati busuk ni.So better kita diam je. Macam Imam Syafie' ke imam mane saya lupe...die ckp lebih kurang camni la " aku lebih rela berhujah dengan seribu orang yg berilmu dari seorang yang JAHIL kerana orang yang jahil tak akan pernah kenal apa itu landasan ilmu.Definisi jahil plak kalau nak hurai kat sini ikut pandangan saya memang 3 entri panjang lapan belas muka surat pon tak habis,Idea ni ade je nak create alasan kan,,,nak dikupas nak dirapu..tapi kalau nak senang boleh ye tanya en google.
*
Bab 3-->

Watak2 yang berjaya melakonkan perlawanan persahabatan semalam ialah::: jeng jeng jeng!!!
Tidak lain dan tidak bukan ialah jenis-jenis makhluk yang die hard fan ( apex senario)  kat bola tampar la...hahaa...ampun kalau salah statement.Tapi nak jugak tulis sebab dah pun tertulis.( eh Bukan ke terlajak tulis boleh padam..terlajak kata???lu pk la sendiri ) hahaaa....tetiba teringat ayat Nabil raja lawak pulak kan.padahal tak pernah tengok dan tahu serta kenal pon dia masa mula2 masuk rancangan realiti tv tu.Honestly saya hanya tahu kewujudan die lam industri hiburan tanah air atau dipendekkan panggil retis je masa die bercouple ngan kak Irma Hasmie yang comel dan lawa itu.Hahhaaa...( alaaa..tak payah nak berakak sangat la:: sukahatilakan ).............tersimpang jauh lagi..
Ok dah.Ni wataknya : nama dan fakulti saya sertakan.Haaaa.concern tak???alert tak???bagus tak ingatan saya??hahaaha
''saya ( opkos la) FKM
"wani bharu (rumet saya) FSPU
"lieq ( kwn skolah wani) FSR
"sepet (wani jugak nama die) FSR
"maryam (kwn wani jgk) FSPU
"pinjam player plus sorang sebab tak cukup orang ( sume pon nak ada test dan kelas)
"intan ( saya pon tak kenal..baru kenal smalam) tak tau jugak fakulti apa sebab tiba2 je muncul...kuang3...

Berapa kali nak ok dah pon tak tau..Baiklah,(hahaaa) saya rasa kita berhenti dulu la cerita pasal friendly.Gambar pon lupe nak snap,,,almaklumlah malam hari kami pulak takde la stok2 korea cerahnya kulit camera pula tidak secanggih mana setakat camera hp saya memang tak memadai lah.Orang kata kalau ikut bahasa kelantan "sibo saloh" "wak letih pozing jah" kuang3....( saya orang kelantan dan saya bangga jadi  anak kelantan) ...perlu ke nak tulis pon bahasa kelantan..tak ke susah nak translate bile orang tanya kan???

Akan tetapi kegilaan bergambar memang tidak dapat disangkal lagi.Hanya bertahan untuk beberapa jam sahaja.Maka nak dijadikan cerita snap jugak piccas last2 nye..hahaaa..
Let's see how my hp's camera works at night!!!






Caption piccas saya rasa macam tak perlu je nak ditype.Macam biasala overall nye kami2 tgh lepak cooling down lepas main dan gosip la kot barangkali.Huahahaha...

Malam semalam besday saya!!! Happy birthday to me la!!! 

Cerita tentang birthday di entri lain ya! Janji ! hahaa....macam la orang baca kan...Tak kesah la mak jemah ke mak senah ke hatta mak minah sekalipun tak baca, kan saya da bagitau saya share dan update kat sini just for my own blog and my diary in case of missing all these moments la kan.Haaa!!speaking pulak!

Done for this entry.Enjoy your life.Don't miss pray and don't ever fail to make du'a everyday!!!!

Moga ada sinar menanti :) Amen

Salam Fajar jam lappy saya 5.32 pagi...

With or wothout love this is an ordinary me___ Fasihah Abdullah






No comments:

Post a Comment