Monday, May 7, 2012

::ACCIDENT AND ROCKET ::

Assalamualaikum.
Rasanya macam dah lama sangat tak berentri baru kan.Tetiba je hari ade semangat nak update.Tak kisah la ada pembaca ke tidak, yang penting saya update sebab saja nak share cerita kat sini je.Mana tau bosan2 nanti boleh recall pengalaman lepas, mana tau akan datang apa akan jadi kan, kot-kot terhilang ingatan ke (nauzubillah) tapi sape tau kan??? esok luse mungkin saya dah lupa apa yang jadi kan, itu la sebabnya nak update blog ni.( alasan sangat kan??) heeee..
*
Topik menarik macam takde je, tapi nak jugak update.Ok kita cerita hal yang berlaku bulan april.Bukan pasal april fool yg haram tu,bukan juga pasal birthday sape2 ke,juga tidak kerana hari2 yang bosan yang saya lalui, tapi ini adalah serius punye kemalangan.Kesian arnab putih saya dah calar-calar, dan skg ni kemerah-merahan pula setempek kat bahagian depan belah kiri.( gambar nanti saya sertakan:sakit hati punye pasal malas nak snap pics :( sedih kot ))).Ape2 pon alhamdulillah la saya selamat dan kakak yang tertabrak pon selamat.Date kemalangan pon saya xingat. Boleh?? bukan apa, memang tanak ingat pon, sebab silly kot kemalangan tu,bukannye tgh laju ke ape, bukan tengah kejar t/light pon dan bukan juga kerana saya sedang menggunakan hp ketika itu ye, ini semua kerana takdir.Dah nak jadi, berhati-hati dan beringat macam mana pon kalau Allah dah kata jadi, jadi jugak kan.So kena redha la. (Redha la RM400+ melayang). Walau apa kita kena ingat dan sentiasa berserah padaNYA kan?Rezeki tu kadang2 pinjaman je dan saya telah pun terpilih untuk merasai nikmat dan hikmat kejadian. Terima kasih juga pada yang menolong ketika kejadian ( special credit to AMIR RAZAK : sy call amir je masa kejadian,,huhahaa,,sebab xtau dah nk call sape..kuang3...tolong carikan kedai beli lampu kereta juga ) .Thank you juga kepada TARMIZI WAN SAHIMI ( teman pegi kedai tanya barang and teman g bengkel hantar kereta) dan AFNAN ROSLI ( tanya tempat alat ganti kereta). Done about the silly accident.
*
Ini pula cerita roket.Haaaa.Gempak bunyinye kan?? bukan kapal terbang ke jet ke kapal selam ke..tak main la! Kita layan roket je ok! kui3..Roket Botol je pon. But since it was my first experience bermain2 ala2 primary school nye student ni, so nak la share sket ape yang jadi kan.Kalau tak kerana keperluan subjek Propulsion confirm kerat jari kaki ayam pon saya tak buat. Markah pon boleh tahan 25% out of 100%.Banyak tu!!! Tak ke naya kalau tak buat kan??? mana nak mengemis markah pula kan>> kalau boleh beli kat speedmart ke, giant ke sanggup kot g beli.HUuuuuuHUUUUU...
*
:: Criteria rocket nye lebinh kurang macam ni la. kena guna botol , cuka dan soda je.yang lain2 accessories pandai2 la.Boleh guna tape, glue, gabus, spray nak bagi cantik.Aaaaa...lebih kurang dan seangkatan dengannya la.Takkan nak design rocket botol pon kena wat catia or solid work bagai kan?? ( catia dan solid work ialah software yg diguna pakai lam engineering nye study ) tapi saya tak pro pon mendalah tu..kuang3.Jadi malas cerita panjang kita terjah gambar je la ye.Perlu ke terjah??? ape pon boleh...jum jum!!! 

Ni la rupe bottle rocket group saya yang belum di touch-up.

Ni plak selepas di mekup oleh saya.Hahahaa...Main taram je la.

Rockets for the day !

Mizi aka my cameraman of the day and also my companion pegi  antar kete ke bengkel  dan sebelah nya my classmate yang dah sebulan ber kaki 'matrix'.* saya baru tau...keji kan??haha

Group members Firzada and Wan

Pouring the vinegar into the bottle rocket before being launched,,,haha,,,goncang2 lari!!!

bergambar dengan matrix!ko mampu?

candid by mizi..vinegar tumpah ke seluar saya :(

bersih kan kawasan!!!huhahaa....buang sudah after launched..

Me and the lecturer . Prof. Dr Wirachman Wisnoe.
 *
Done for the bottle rocket.Lain kali kita cerita panjang ok.Mau bersiram dulu :)

Salam May dari saya ---> Fasihah Abdullah

No comments:

Post a Comment