Tuesday, May 8, 2012

::AZAM:

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Haaaa,tengok dan baca tajuk agak-agak boleh tak agak apa isi entri saya kali ni???
Tajuk je azam, bukan nama pakwe ke scandal ke apa ok.Ini betul-betul azam yang sejenis bukan manusia tu, jenis perbuatan la kot atau orang lain nak letak dalam kategori apa saya tak tau.Hehehe.Tak kisah lah apa pendapat masing-masing kan, semuanya betul dan ada pandangan dan penilaian tersendiri.
*
Sebenarnya entri ini nak bagitau azam baru ( bulan 5 baru nak berazam ) kalau sempat nak update blog everyday even tak ada cerita menarik pon. InshaAllah saya akan update sebab utamanya ialah sebagai kenangan atau pendek cerita sebagai diari saya la.
*
Oleh kerana hari ni rasa nak bercerita, walaupun ini kisah agak lama, bulan March lepas kejadiannya, tapi saya rasa nak jugak share first experience saya join photoshot tuk magazine. Konklusinya bagi saya ianya amatlah membosankan sebab ia bukan salah satu kategori minat saya,, kedua kerana saya rasa macam masa saya terbuang begitu sahaja, ketiga perasaan serba salah banyak sangat sampai nak pergi makan pun serba salah sebab jadual nya memang tak best dan info tak tepat. Cuba kamu semua bayangkan suppose to session starts at 5.00p.m, but at the end by 8.30p.m, not even a suit being photo-shot. It's means that we have to wait and wait without any dinner.Not even a biscuits or a cup of coffee. MashaAllah, laparnya at that time tak tau nak cerita.
*
Models arrived a bit late then kena take time nak make-up lagi. For your information ( bagi yang dah tau , sila abaikan) dorang make-up sampai sejam kot.Itu baru seorang ok! nak siapkan 2nd make-up for 2nd model. Saya pulak jakun tak penah2 seumur hidup tengok orang photo-shot ( model la) memangla rasa macam teramat bosan. Jika bukan kerana temankan sahabat saya Syidah memang seboleh-bolehnya saya tak akan lagi join mendalah tu. Penat tanpa kerja. Penat hati.Penat minda.Penat mata.Penat semuanya la.Tambah pula bukan minat saya dan satu sen pun tak dapat ok, malah saya kena kuar bajet nak makan lebih plak sebab penat.Hahaahaa..sume tu alasan je kan sebab memang tak minat.Tu je crita dia..heeee..
*
No offence ye bagi yang memang minat, saya hargai minat anda.Walau apa pun saya dah alami salah satu situasi yang mungkin tak pernah terlintas di fikiran saya bahawa photoshot boleh mengambil masa sebegitu rupa kan.If I was not mistaken we only finished at almost midnight and we have to pay for the parking ticket.Hampagas sangat kan.Nasib  RM3 je per entri.Cuba bayangkan kalau RM3 per hour??? memang kena maki la sape2 saja yang ade kat situ especially bangla yang jaga parking tu.Sian plak dorang kan tak pasal2 kena.
*
Photoshot tu involved new designers from Uitm Shah Alam ( i means fresh graduated students from fashion study ) untuk majalah HIJABISTA ( baru je 1st launched and published in April 2012) and one of them is my old best friend, ex-schoolmate, ex-classmate, ex-housemate, ex-roomate and also ex-tutionmate ( boleh ke??) Syidah.Proudly to tell you all she is the first class graduated student in fashion study ( means that tak payar bersusah payah cari duit nak bayar PTPTN)...( what is HIJABISTA akan diupdate nanti ye) Tak pun kamu sume boleh google atau lebih senang g je beli terus magazine tu ( haaaa!! pomote ni!! ade komisen x??)
*
Habis cerita panjang kita tengok gambar plak ye.Oh lupe nak bagitau venue nye ialah kat URBAN STUDIO dekat mane specificnye saya tak reti nak explain.Tapi at first kami diminta tunggu dekat area IKEA tu,,,dengar cite tu tempat makan femes,tempat beli perabot femes jugak, and urban studio tu dekat2 situ je la.
*
Ni la syidah dan kawan die syira.Syira pon g teman member die juga.like me.Menyebok yang memenatkan.

Ni plak ade kat urban studio tu.Dah bosan snap gambau ler.

ini pon boleh dikira aktiviti kebosanan saya

xpuas hati dan protes.hahaaa

ini lagi satu..skill ambik gambar tanak org tau,malu..hahaa

syidah da almost insane sebab da lama sangat tunggu turn dan lapar sebenarnya kan.Jangan tipu!

haaa..ni ok sket....Syidah snap kan.,,hehee

Ni masa sis ayu tgh make up.baju merah tu pakwe sis ayu dan yang bju biru tu  Odah ke ape tah name die.

sis ayu tgh fitting.syira tolong sebab takkan Anuar ( the designer ) nak pakaikan pulak kan,,,xshopan la u ols

ni Anuar, sis ayu and sape tah name si kecik tu.

haaaa...blur sebab nak amik pic krusi tu jerrrr

amik pic sndiri...

best pose from syidah

ni elok sket

Dib n sis ayu

same la mcmacption kat atas...

sis wani n ooi...

designer dah makin sewel

sis wani in syidah's costume...theme bju ni ialah ais kacang

tadaaa...Syidah n sis wani . Baju syidah ni xpublish lagi kate nye tuk keluaran april tapi utk next publication kuar tuk ruangan Idea.Benar ke tidak saya tak tau.Kita tengok je la nanti ye.

Ok lah.Need to stop here.Ade lagi sambungan nya nanti saya update.Nak lunch kejap.Da jam 5 petang xmakan ape2 lagi tuk hari ni.wuhahaha....Lunch da beli siap2 jam 11pg.Boleh???hehee///layan je laaaa

Salam semua :)

No comments:

Post a Comment