Friday, June 22, 2012

:: It is free!! ::

Assalamualaikum...

Cakap pasal free atau dalam bahasa melayu nya percuma, ada perkara yang percuma yang semestinya kita suka dan tak kurang juga yang kurang digemari.Nak kata benci teruk sangat bunyi nya kan? eh bunyi ke? kalau anda baca entri ni bersuara maka keluarlah bunyinya kan?

Contoh benda percuma yang kita suka :

*Duit - selalunya duit raya la kan, ke sape2 ade idea duit apa lagi yang percuma? kalau dapat voucher ke ape ke saya rasa tu sebab kita put on effort juga kan.Senang cerita dan senang difahami saya bagi contoh DUIT RAYA la ya.

*Rumah- Ni pun kalau nak fikir boleh masuk kategori duit juga kan?? aset pon boleh.Cite pasal rumah, saya pun belum ada rumah sendiri lagi.Rumah sewa pun dah tiada.Ada pun rumah bapa/ibu punya la.Heeee

*Hadiah- ini macam umum sangat.Duit dan rumah pun boleh jadi hadiah juga kan? Oh ya, hadiah yang saya maksudkan di sini ialah seperti kebiasaan nya, macam hadia hari lahir ke, hadiah dapat no 1 time skolah rendah ke ( sebab skolah menengah nak dapat no 1 memang tinggal harapan la), hadiah seorang anak ke
( teringin nampak ), hadiah konvokesyen ke.Ok dah.Nak kira dan list memang banyak la.

Contoh benda percuma yang kita tak suka :


*Penampar - ce cakap sape yang suka penampar free.Nak g lempang die laju-laju nak ilangkan stress ni.Tipu sangat la kalau ada yang claim suka penampar free.Paling tidak pun kompem orang jenis ni pemikiran dia tahap luar kawalan dia atau bahasa kasarnya * Gila!

*Kereta kena langgar - eh ni benda ke?? tak kira la kan.dan memangnya ianya tak perlu berbayar.Siap ada orang lain bayarkan lagi kan.Sape suh dia langgar kete kita ye tak??Heeee

Contoh yang boleh jadi kita suka dan juga tidak :

*Makanan - kalau makanan yang best dan ketika kita sangat lapar memang la kita suka kan?? tapi cemana kalau time kenyang? tak pun makanan basi?? haaa.a..kompem bebai amat kan?? lalalallaa

*Pakaian- ni pun boleh masuk kategori hadiah rasanya.Tapi nak juga mention perbezaannya. Kalau pakaian orang bagi free tapi kita tak muat memang geram la kan.Tak payah nak tipu kata nak bagi adik la ye tak? bukan ke tu memang dia nak bagi kat kita kan.Kalau nak bagi adik, baik bagi terus kat adik je. Tak pun memang dia niat nak sindir supaya kita diet...

Ok dah! banyak lagi idea sebenarnya tapi masa kurang mengizinkan.

Yang sebenarnya entri ni nak habaq selasa lepas saya dapat tiket free tengok wayang kat Setia City Mall yang baru buka kat Meru, Klang kalau tak silap.Kalau silap pun area situ juga la lebih kurang.

Pemberi ialah : Boboi

Tajuk Cerita : Hunger Game

Bagi saya rate die ok la.Tapi saya tertidur juga :) lalalalalaa







Kami berlapan malam tu.Tapi nak ambik gambar kena la sorang berkorban.Dan saya memang ade je dalam gambar.Sekian!!

Mutiara kata untuk hari ini :


Bila hati berbicara, jangan persoal keikhlasannya.

Andai sakit pengubat dosa, aku pasrah seadanya.

< percaya pada diri, Allah pasti setia memberi >


No comments:

Post a Comment