Thursday, June 14, 2012

::Busy sangat ke??::

Assalamualaikum...

Tajuk pun cam bajet je kan? busy memang busy.Ini serius kuasa berapa entah.Tapi memang sangatla banyak kerja.Pelik juga kan, dalam sibuk-sibuk kalah ibu anak lapan pun sempat buat pelbagai aktiviti yang macam tak da faedah lansung pun rasanya. Dah terbuat nak buat camne kan. hidup ni harus diteruskan juga.Macam mana perasaan kita perjalanan hidup kita hkikatnya masa tetap berjalan dengan gayanya seiring penambahan usia juga mendekatkan kita kepada sebuah kematian yang kita semua tidak tahu bila ianya akan tiba. Moga kita semua mati ( meninggal dunia) dalam ISLAM dan Iman.
*
Tetiba entri jadi sesi muhasabah pula kan.Tak salah rasanya mengingati mati kan? tapi sebelum jasad ditinggal nyawa dan roh, masing-masing punya cita-cita tersendiri kan.Dari sekecil-kecil angan-angan lalu mejadi segunung cita-cita dan harapan, yang pasti setiap yang bernyawa mahukan yang terbaik untuk diri mereka, keluarga dan kawan-kawan. Untuk jadi dan capai yang terbaik atau sekurang-kurangnya di kalangan yang terbaik haruslah ada usaha dan tawakkal.Meletakkan harapan dengan hanya berdoa tanpa sedikit titik peluh mungkin membuahkan hasil, namun adakah hasilnya membuatkan kita berpuas hati? Bagi saya itu rezeki masing-masing. Bagi yang bernasib baik : alhamdulillah, bagi yang kurang bernasib baik Pun alhamdulillah. Sekurang-kurangnya kita masih lagi benyawa dan berpeluang untuk perbaiki diri kita.Itu sudah lebih dari memadai.
*
Cakap tentang sibuk, semua orang pasti sibuk.Jika bukan sekarang, akan datang sudah tentu malah ada juga yang pernah berkali ganda sibuk dari kita sebelumnya. Alasan sibuk seringkali kedengaran mahupun diutarakan, hakikatnya kita semua tak kan pernah lari dari perkataan mahupun dalam definisi saya sibuk ini juga satu perasaan.
*
Motif entri adalah saya memang tengah amat sibuk dengan tugasan sebagai seorang pelajar.

secubit bukti sibuk!
Oh! hari ni plan nak pulun fyp then macam terasa berkecamuk when I hv replacement postponed class today!! and it is a must attend class for passing marks! Oh my....... grr...eh...smngt ke kls la!!!Yeay!! ade kelas!! ( tak berapa nak ikhlas tapi kena ikhlaskan juga)

Peace!!!

No comments:

Post a Comment