Friday, October 12, 2012

:: Kemanisan itu ::

Assalamualaikum dan salam sejahtera dan bahagia semua.

Salam jumaat penghulu hari juga. Sambil menunggu mood mandi datang, update sikit. Semalam dan hari-hari sebelumnya menambahkan rasa gembira di hati. Tak kurang juga kenangan manis dan pahit. Yang pahit malas dikenang yang manis saya nak biarkan ia berkekalan. Benar, menghabiskan masa bersama membuatkan kita lebih menganali hati budi seseorang and menbuka minda. Tidaklah ditakuk yang lama. Mentang-mentang baik yang batil diangkat diiakan. Tapi yang sadisnya masih ramai yang bersikap sebegitu. Kawan baik la konon. Baik-baik juga, jangan kawan buat dosa depan mata sibuk cari kelambu nak sorok. Orang lain salah sikit nak canang serata dunia. Kanak-kanak sangat okeh. Paling tak boleh tahan terasa matang.
...
Sooooooooooo sorry to say lapada yang berkenaan. Jangan perasan hebat sangat kerana sehebat2 anda ada lagi yang lebih hebat. Bodek, rasuah ampu la macam mana pun, kebenaran pasti muncul. Anehnya ada juga makhluk yang tak boleh terima kebenaran dan kenyataan. Backup kawan sampai nampak bodoh. Well they ssaid camtu la kawan sejati. Hahhaa,,,sadis sungguh. Nasib baik sungguh diri ini. Tidak lagi berada dekat dengan makhluk sperti itu.
...
Suatu ketika dulu saya pernah borak2 dengan roomate saya* sakinah ismail*. Benar telahan kami tepat dugaan kami. Hanya tekaan dan ianya benar belaka. Satu persatu ALLAH perlihatkan.
...
Another thing i wanna say here, sikit pun tak rugi berjauhan dengan makhluk2 perasan bagus camtu. Satu sen pun tak mintak duit mak dorang. And the most important thing is paling bahagia bila dapat jauhkan diri dari mereka yang boleh tambah dosa saya. Hahhaaa..well pity you, org yang ko sangka suka kat kau tu sebok duk keji kau kat blakang. People nowadays expert kot klo bab2 pretending bagai ni. Nak gelak pun ada. Tapi nak anda semua la, ada jugak eh manusia yang perasan kaya habuk pun takde ni eh??
Umpama : dia canang dapat duit singgit depan orang yang baru je menang loteri dan piling tak boleh tahan is dia rasa bangga gile! Kau ada?? hahaaaa
...
Enough babbling.blalalalalaa... yang penting saya syukur sangat ALLAH tunjuk tepat pada waktunya.
Alhamdulillah.

Moral of the babbling : keep away with people who make things worse and make you away from THE CREATORS.

No comments:

Post a Comment