Friday, October 12, 2012

:: Di kala merindu pada yang tak pasti ::

Salam Jumaat semua. Salam sejahtera juga.

Hari ni hari yang menggembirakan bagi saya. Full of joy orang puteh kata. Thank you ALLAH. Thank you ALLAH. Thank you ALLAH. Benarlah terkadang kita termengeluh dengan ujian dariNYA. Maklum lah iman senipis kulit bawang ni hati pun kadang2 gundah gulana jiwa tak tenteram dan banyak gangguan lagi. Namun tatkala ALLAH bagi kegembiraan ketika duka melanda, itulah tandanya kekuasaan dan rahmat serta kasih sayangNYA tidak akan pernah kenal erti putus asa. Sentiasa mengiringi hambanya yang taat mahupun yang lalai. Tidak pernah pilih kasih malah sentiasa melimpah ruah dengan cara yang berbeza. Lalu hati terlintas : benarlah sebaik2 perancangan ialah dari ALLAH yang Esa. Kita hanya merancang DIA yang laksanakan. Cepat atau lambat bergantung usaha kita sebagai hamba. Andai cepat Alhamdulillah, andai lambat itu kifarah.
...
Tengah layan blog sorang2 sambil kumpul idea nak update aktiviti hari ni, satu pengajaran yang saya blajar hari ni. :: Jangan terlalu merancang risau nanti tak jadi :: Bukan tak percaya takdir tapi risau pula ada yang terguris hati. Jadi harus ada izinNYA maka sentiasalah basahkan mulut dengan InsyaALLAH walaupun InsyaALLAH itu bakal ditagih. * pengaruh cite ketika cinta bertasbih*
...
Dan saya suka lagu ni. Just suka ok. dan ada kaitan la kan ngan perasaan saya ketika ini. Sape2 pun impikan cam lirik lagu ni kan :) Tajunya HARAMKAH by Melly Goeslaw.
...

While uploading vedio, kita share lagi satu tip eh. Yang ni dari mak member jugak. 

"Ketika di rumah orang atau kenalan mahupun berada bersama kawan-kawan, pandai2 lah bawa diri, kelak nanti bukan hanya kamu yang dikeji, malah lebih buruk ibumu dicaci kerana gagal mendidik dengan adab dan budi dan gagal berdikari"

Ayat tu saya olah sendiri la. Tapi maksudnya sama dengan nasihat mak kawan saya tu. 

Ok dah...Vedio dah siap dimuat naik. Peace no war!!!

Salam rindu pada si dia. Moga dia juga sama seadanya saya :)

No comments:

Post a Comment